اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan-Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari keburukan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat-Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Saturday, January 16, 2010

Baik VS Jahat



Kebaikan itu susah hendak diamalkan tetapi apabila diamalkan terasa bahagia.

Kejahatan itu mudah hendak diamalkan tetapi apabila diamalkan tidak pernah tenang jiwa.

P/S : sukarnya nak membawa kebaikan ke suatu tempat yang telah tepu dengan pemikiran-pemikiran primitif. kesabaran sentiasa diuji. Kesilapan semakin menjadi-jadi. Kemaafan sukar diberi. Dendam sentiasa dihati.tapi perjuangan perlu berterusan. Biarpun perlahan tetapi akan tiba juga nanti kesedaran dari semua bahawa kebaikan akan sentiasa mengatasi kejahatan.
(tiada kena mengena dengan diriku. cuma idea datang tiba-tiba untuk dinukil dan dikongsi)

No comments: