اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan-Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari keburukan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat-Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Saturday, January 30, 2010

Aku Rindu Suaranya....Al-Fatihah untuknya.


BERKELANA - RABBANI
Tuhan memanggil
ku tidak menyahutnya
Tuhan memanggil
Aku mendengar saja
Tuhan memanggil aku
ku sahut sekali sekala
Tuhan memanggil aku
ku cuba menerimanya
Tuhan memanggil
ku sahut bertalu talu
Tuhan memanggil
ku jemu menyahutnya
tapi aku memaksa
diriku menerimanya
itulah diri aku
belum jinak dengan Tuhan..
Ku akan jinakkan dengan Berkelana..

P/S : Ku rindu pada alunan suaranya tanpa kusedar airmata mengalir menitis...terasa sangat kehilangannya....ku dibesarkan dengan alunan nasyidnya..tetapi itu tidak dapat mengatasi lagi rasa kerinduanku kepada Penciptaku. Aku seringkali lalai dalam menyahut panggilanNYA.ku sering ambil ringan suruhanNYA.Kenapa aku begitu.Ku cuba berubah namun banyak rintangan mendepani. namu demiMU Tuhan, ku akan cuba berubah dan ku akan cuba zahirkan ketulusan hatiku dalam mengenal Penciptaku..

No comments: