اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan-Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari keburukan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat-Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Wednesday, January 21, 2015

ISTIQAMAH....JANGAN BANGGA DIRI

KETIKA BURUNG HIDUP, SEMUT ADALAH MAKANANNYA. TETAPI APABILA BURUNG MATI, SEMUT PULA MEMAKANNYA....

SEBATANG POKOK BOLEH DIJADIKAN BERJUTA-JUTA BATANG MANCIS. TETAPI SEBATANG MANCIS SUDAH CUKUP UNTUK MEMBAKAR BERJUTA POKOK...

KEADAAN BOLEH BERUBAH DALAM SEKELIP MATA. JANGAN SESEKALI MELUKAKAN ATAU MENYUSAHKAN SESEORANG DALAM HIDUP INI....

KAMU MUNGKIN BERKUASA HARI INI TETAPI MASA ADALAH LEBIH BERKUASA DARIPADA KAMU...

No comments: