اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan-Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari keburukan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat-Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Monday, November 16, 2009

EMAK INGIN NAIK HAJI....



Sebuah filem yang mengisahkan tentang ketulusan cinta seorang anak untuk mewujudkan mimpi Emaknya pergi menunaikan ibadah haji ke tanah suci.Satu lagi filem wajib tonton untukku. Inilah sepatutnya genre filem yang yang perlu kita import ke negara kita untuk diselusuri maksudnya dengan lebih mendalam oleh orang kita. Seringkali kita dimomokkan dengan kisah2 cinta luar biasa dari luar hingga terjebaknya anak2 kita dengan gejala sosial yang keterlaluan. alangkah indahnya jika orang kita mampu menghasilka karya yang mempunyai nilai spiritual yang tinggi seperti ini.

P/S : Jika kita tidak mampu mengajar ke arah kebaikan, sekurang-kurangnya kita tidak mengajar ke arah keburukan.

No comments: