اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan-Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari keburukan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat-Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Saturday, July 4, 2009

2 HARI DI HUJUNG MINGGU

Penatnya.Baru je balik dari driving range di taman kluang barat. Temankan membe.sambil2 itu boleh juga menyihatkan badan.x perlu nak berjogging atau daki gunung utk weekend ni. Bila sampai hujung minggu ni, banyak betul xtvt yang ingin dibuat.Rutin hujung minggu yang perlu dibuat utk org bujang mcm aku semestinya membasuh baju & kereta. Settle semua baru leh kemas apa yang patut di kawasan luar dan dalam rumah. then tengah hari ni ada plan  ke kluang mall utk melihat buku-buku terkini yang boleh menambah lagi ilmu. Biasanya aku habiskan hampir 2 jam di kedai buku tersebut. Aku jarang bawa teman utk ke kedai buku. tak mahu konsentrasi terganggu. Settle di kedai buku baru boleh availablekan diri utk join membe2 lunch. Harini x tau port mana yang ingin dijelajahi. Petang ini rancang balik ke kampung & bermalam d sana. Mak dah call bagitau ramai nak balik kampung minggu ni. Maklumlah, musim buah esp durian. Esok lak nak ke carrefour utk tunaikan permintaan anak buah di pejabat. Sebelah petangnya bertolak balik ke kluang utk ke majlis perkahwinan anak member sepejabat. Penuh xtvt 2 hari di hujung minggu ini. Yang penting aku seronok dengan xtvt ini dan lebih penting mereka yang berada di sekelilingku gembira.

p/s : Hidup ini sangat singkat perjalananya. Jadi selain dari memperbanyakkan amal ibadat sebagai bekal di sana kelak, lapangkanlah juga kehidupan anda dengan xtvt bermanfat dan berfaedah yang lain agar agar tiada penyesalan ketika semua daya upaya kita telah  tiada. 

No comments: